EET - elektronická evidence tržeb v HotelWin
Do startu elektronické evidence tržeb zbývá posledních pár dnů. Na facebooku, v tramvajích, na internetu i v běžných rozhovorech však neustále bublá téma zavedení EET. Už před měsíci padla na podnikatele první vlny tíha zvažování a trh se zaplnil nabídkami, jejichž různorodost a množství jen přidalo na stresu, jež se zavedením souvisí. Pokud podnikatel první vlny nechce strávit hodiny, dny i týdny zjišťováním, jak povinnou EET nejlépe vyřešit, (jestliže tak neudělal do teď) jak se pak má správně rozhodnout, když se trh s nabídkami naplnil natolik, že se může snadno ztratit a vybrat produkt, který pro něj není zrovna nejvýhodnější?
Každý podnikatel by si měl nejdříve uvědomit, v jaké je situaci tj. má-li pc a tiskárnu nebo už jiné zařízení, má-li již systém databází pro evidenci surovin na skladě, pro evidenci hostů a zákazníků nebo jak se říká, používá lístečkový/papírový systém, taky by měl brát ohled na provoz v zařízení a počet zaměstnanců. V poslední řadě musí zvážit efektivnost těchto nových nástrojů v praxi, kterou těžko dokáže objektivně posoudit, protože ji pravděpodobně ještě nezažil (pokud neměl možnost si nové řešení vyzkoušet).
Většina produktů se zaměřuje na celé pokladní systémy, které si někteří nemohou dovolit nebo je v zásadě pro svůj provoz nepotřebují, a proto se se zavedením EET zvedla i nabídka softwarů, jenž neřeší pouze EET, ale nabízí i další funkce. Pro jejich použití stačí podnikatelům počítač či notebook a tiskárna, což je vybavení, které patrně už někteří vlastní.
Několik moderních podniků již měsíce či roky pracuje se součastnými technologiemi. Zaměstnanci si chválí znatelné urychlení jejich práce a majitelé zpřehlednění veškerých oblastí jejich podnikání - sklad, množství, tržba, statistiky, daně i jednotlivé účty zákazníků. Avšak pokud jsem podnikatel první vlny a mám hotel, kde mi na recepci sedí pracovník/ce u počítače, ale jen vyplňuje excelové tabulky a nic přehledného se ve výsledku s daty neděje nebo se po stole „válí“ papíry s předtištěnými kolonkami, které se musí někde archivovat, není jednodušší mít za malou investici nástroj, který podchytí veškerou administrativu, zajistí EET a nepřidá další chaotickou položku, jakou by byla jen samotná aplikace nebo pokladna pouze pro EET? Možná se někteří z nevědomosti rozhodnou pro nejlevnější řešení, protože přehlédnou fakt, že nejlevnější řešení mnohdy znamená více práce. Často takové, která umístí podnikatele a jejich zaměstnance do ještě většího stresu. Přitom je finanční rozdíl nepatrný, uváží-li že, za malé množství vydaných financí, budou mít dlouhodobé řešení pro více problémů, nejenom pro EET.
Poslední roky narůstá zděšení, jak ze samotného zavedení EET, tak ze stále narůstajícího byrokratického papírování, proto si mnozí první vlnu zavedení EET představují jako tsunami, která se přižene a zavalí zaměstnance i samotné majitele hotelů do provozních problémů, které je budou stát víc času na úkor toho, co je opravdu důležité pro existenci jejich živobytí - a to je starost o ziskovost podnikání, na to už pak nezbývá dost sil. Takže, jaké by mělo být nejlepší řešení pro takové podniky? Rozhodně se nebránit novým technologiím, a protože si málokdo může utrhnout z rozpočtu multifunkční kasu s tablety a měsíčně platit za samotné využívání softwaru, přišla firma, která má na trhu už řadu let jednoho pomocníka (program Admwin) s programem pro ubytovací zařízení - Hotelwin, jehož součástí je samozřejmě i modul pro EET. Tudíž za příjemnou cenu, bez měsíčních paušálních plateb, se podnikatel vybaví komplexním řešením, jak pro evidenci hostů, fakturací i správních záležitostí, tak i EET, a pokud nechce neustále předkládat daně své účetní a chce mít nad nimi lepší přehled, může si k tomu výhodně pořídit i program Admwin.
Možná bude ze začátku těžko trávit nové řešení, přeci jen se jedná o jistou pracovní změnu, ale jakmile se s programem Hotelwin seznámí a pochopí, kolik ušetří času i peněz, a to, jakým je mocným nástrojem pro pohodlné podnikání, jasně uvidí, jestli bylo jeho rozhodnutí správné. Pak až bude potřebovat novou verzi programu Hotelwin, která se mění v závislosti na zákonech, uvidí, že platí jen to, co potřebuje. Nebude obtěžován každý měsíc s novou, kterou nevyžaduje a strachovat se, že stará přestane fungovat nebo že pokud ukončí smlouvu s poskytovatelem pokladního systému, bude muset hledat nové řešení. Stačí jednou vybrat chytře s ohledem na dlouhodobost a přežití první vlny pak bude přílivem lepší budoucnosti.
Více informací na účetní program, zápis firmy naleznete i na účetní program.